Share

Testimonial

Delanchy Group ottaa käyttöön Renault Trucksin sähkökuorma-autot.

Distribution

Electromobility

4min
Renault Trucks D Z.E. Delanchy

Brigitte Delanchy on toimitusjohtaja tässä perheyrityksessä, joka perustettiin Lorientissa vuonna 1968 ja joka nykyään tarjoaa valtakunnallista kattavuutta 3 200 työntekijän ja 1 000 ajoneuvon voimin. Yritys on tinkimättömästi sitoutunut kestävään kehitykseen ja ympäristönsuojeluun, ja se käyttää jälleen kerran sähkökäyttöisiä kuorma-autoja.Renault Trucksin sähköautoja ja katsoo vahvasti tulevaisuuteen. Tässä tarina Brigitten omin sanoin.

Renault Trucks Z.E Delanchy Illustration

"Rakastan työtäni! Hallitsen logistiikkavirtoja, erityisesti kun on kyse tuoreista tuotteista, jotka toimitetaan 24 tunnin sisällä. Tämä vaatii paitsi tehokkuutta ja uskomatonta huomiota yksityiskohtiin, myös realistista asennetta innovaatioita kohtaan. Kun päätimme ostaa Renault Trucksin sähkötrukin prototyypin vuonna 2017, olin täysin tietoinen siitä, että se, mitä itse asiassa tein, oli investoimista tulevaisuuteen. Tuo 100-prosenttisesti sähköinen ja hiljainen ajoneuvo ansaitsee edelleen elantonsa Lyonissa ja sen ympäristössä. Joka ilta se toimittaa Lyonissa sijaitsevaan Halles Paul Bocuse -ravintolaan mereneläviä, jotka on pyydetty edellisenä päivänä Lorientissa ja kuljetettu "klassisilla" kylmäkuljetuskuorma-autoillamme.

Päätimme luonnollisesti jatkaa tätä menestystä hankkimalla toisen sähköauton - Renault Trucks D Z.E:n.palvelemaan Pariisia Rungisin kansainvälisiltä tukkumarkkinoilta. Tämä investointi on ajoneuvokalustomme täydentämisen lisäksi osa kestävän kehityksen strategiaamme, ja energiamurroksemme alkoi vuonna 2016 samaan aikaan, kun meistä tuli vetyä käyttävän Energy Observerin kumppaneita., jonka tehtävänä on kiertää maapalloa yli kuuden vuoden aikana tuottamalla ja käyttämällä omaa energiaansa ja päästämättä lainkaan kasvihuonekaasuja tai pienhiukkasia.

Kuljetusalan energiamurroksen toteuttaminen päivittäin

Tämän Energy Observerin kanssa solmitun kumppanuuden lisäksi odotan innolla ensimmäistä vetyautoa. Isäni Joseph, joka perusti yrityksen vuonna 1968 yhdellä ensimmäisistä Saviem-kuorma-autoista, uskoi aina vetyyn. Jatkan tavallaan perheen perinnettä! Olen ylpeä siitä, että voin aktiivisesti edistää liikenteen energiamurrosta. Delanchyssä teemme tätä käytännössä kahdella Renault Trucks -sähköautollamme, jotka liikkuvat joka yö Lyonissa ja Pariisissa. En epäile lainkaan, etteikö tämä olisi tulevaisuuden ratkaisu ja että se yleistyisi.

 

Lyhyellä aikavälillä toivon voivani ottaa käyttöön useita uusia Renault-sähköautoja laivastossamme. varmistaaksemme toimitukset suuriin kaupunkeihin, joita palvelemme Ranskassa - Pariisi, Lyon, Marseille, Bordeaux, Toulouse, Annecy jne. - puhumattakaan, Italiassa ja Espanjassa, joissa olemme myös läsnä.

Itse asiassa saatamme helposti tarvita noin 20 sähkökäyttöistä kuorma-autoa vuonna 2021! Mutta määrästä riippumatta pysyn uskollisena Renault Trucksille. Heidän tiiminsä on päättänyt työskennellä kanssamme heidän seikkailussaan. He ovat aina olleet rinnallamme, kun prototyyppimme oli ensimmäinen liiketoimintamallimme. Olen ylpeä siitä, että olen itse vaikuttanut hieman tämän ajoneuvon teolliseen menestykseen.

Yritysten yhteiskuntavastuun sitoumusten toteuttaminen tien päällä

Valitsemalla kaupunkiliikenteessä käytettävät sähkökäyttöiset kuorma-autot toteutamme Delanchy Groupin yhteiskuntavastuusitoumuksia. Emme ainoastaan vähennä hiilidioksidipäästöjämme typen oksidien (NOx) ja pienhiukkasten osalta, vaan parannamme myös tehokkuutta ja parannamme yrityskuvamme. Se, että sähkötrukkimme ovat niin hiljaisia, mahdollistaa sen, että voimme toimittaa tavaraa yöllä ilman, että kylmäketju katkeaa ja että siitä ei aiheudu haittaa ympäristölle tai asukkaille.

 

Lisäksi, kuljettajat ovat erityisen ylpeitä siitä, että ajavat sähköautoilla, ja siirtyminen dieselajoneuvoista on ollut erittäin helppoa. He sanovat, että käsittely on erittäin helppoa, vaikka melun puuttuminen onkin aluksi hieman yllättävää. Lopuksi, nämä kuorma-autot - jotka tekevät päivittäin yli 60 mailia itsenäisesti - vaativat vähemmän huoltoa kuin niiden lämpövoimamoottoria vastaava. Tämä on otettava huomioon, kun lasketaan näiden ajoneuvojen kokonaiskustannuksia ajan mittaan.