Transport solution

Sähkökäyttöisten kuorma-autojen luotettavuus: siirtyminen sähköiseen liikkuvuuteen helposti

SÄHKÖKUORMA- ja PAKETTIAUTOT

6min
Man charging a Renault Trucks E-Tech D

Sähköajoneuvot: Renault Trucks kokeillut ja testattu teknologia

Renault Trucks oli ensimmäinen hyötyajoneuvojen valmistaja, joka toi markkinoille sähköajoneuvojen valikoiman hybridikuorma-autolla: Premium Distribution Hybrys Tech julkaistiin vuonna 2009. Vuonna 2010 valikoimaan lisättiin Maxity Electric -kevyt hyötyajoneuvo. Sen jälkeen kehitimme raskaita sähkökuorma-autoja kumppaniasiakkaiden kanssa todellisissa käyttöolosuhteissa, ja vuonna 2018 julkaisimme Master Z.E:n markkinoille. Keräsimme tuhansia datapisteitä parantaaksemme niiden suorituskykyä: akkutietoja, infrastruktuuri- ja latauksenhallintatietoja kuljettajapalautteen lisäksi.

Tämän kokemuksen ansiosta voimme nyt tarjota yrityksille valikoiman toisen sukupolven täyssähkötrukkeja, jotka takaavat täydellisen mielenrauhan vaikuttamatta kannattavuuteen. Asiantuntijamme ovat saaneet koulutusta ja saavat jatkuvaa sähköajoneuvokoulutusta, olivatpa kyseessä sitten insinöörit, jotka suunnittelevat ja konfiguroivat trukit, mekaanikot, jotka huoltavat korjaamojamme, tai myyjät jälleenmyyjissä.

Renault-Trucks-E-Tech-range

Nykyään monet erikokoiset kuljetusyritykset luottavat meihin ja ovat sitoutuneet energiamurrokseen. Vuonna 2018 tapahtuneen julkaisun jälkeen olemme myyneet asiakkaillemme yli 400 Master Electric -ajoneuvoa. Tässä muutama tuore esimerkki: aloitettuaan 20 Renault Trucks E-Tech Masterin kotiinkuljetukset vuonna 2020 sveitsiläinen osuuskunta Migros Aare sai 20 lisäajoneuvoa vuonna 2021. Sveitsiläisellä Feldschlösschen-yhtiöllä, joka on Carlsberg-konsernin tytäryhtiö, on ollut 20 Renault Trucks E-Tech D -ajoneuvoa käytössä vuoden 2021 alusta lähtien, jotta se voi suorittaa päivittäiset oluenjakelukierrokset vuoristoalueilla. Syyskuussa 2021 Urby-yritys (Groupe La Poste), ranskalainen ensimmäisen/viimeisen mailin logistiikkaan erikoistunut yritys, teki saman valinnan tilaamalla 20 Renault Trucks E-Tech D -ajoneuvoa.

Sähköajoneuvoteknologia on kypsin ja tehokkain vaihtoehto hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.

Sähkötekniikka on paras vaihtoehto toimintasi hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi, koska se on jo kehittynyt ja sen suorituskyky paranee jatkuvasti. Akkujen toimintasäde kasvaa edelleen, mikä tarkoittaa, että kaikki käyttötarkoitukset katetaan vuosikymmenen loppuun mennessä. Haluamme myös korostaa, että tämä tekniikka tuottaa nolla NOx-päästöä ja on äänetön käytössä.

Lisäksi on tärkeää ottaa huomioon sähkötekniikan kokonaisvaltainen vaikutus CO2-päästöjen vähentämisessä. Euroopassa sähköntuotantoala on nimittäin yhä enemmän hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä. Tämä johtuu siitä, että se tuotetaan pääasiassa uusiutuvasta tai ydinenergiasta. Tällä hetkellä sähköajoneuvot vähentävät hiilidioksidipäästöjä 55 prosenttia fossiiliseen dieselpolttoaineeseen verrattuna.

Energiatehokkuuden, saatavuuden, investointi- ja käyttökustannusten osalta sähkö on kehittynein vaihtoehtoinen energia.

He ovat siirtyneet sähkökäyttöön: todistukset

Delanchy Group ottaa käyttöön Renault Trucksin sähkökuorma-autot.

Joka ilta 15 Pariisin premium-liikettä vastaanottaa toimituksensa sähköautolla.

Feldschlösschen : Vuodesta 2013 lähtien sähkökäyttöiset kuorma-automme ovat tuoneet meille kilpailuetua.

"Mäkisillä alueilla ja alhaisissa lämpötiloissa ajoneuvon suorituskyvyn valvonnan avulla saavutimme 220 kilometrin keskimääräisen toimintasäteen talviolosuhteissa."

The German company DB Schenker
Renault Trucks E-Tech D on the road

Enimmäiskäyttöalueen lisäksi tärkeintä on tarjota sinulle todellisia tarpeitasi vastaava toimintasäde, olipa kyseessä sitten kaupunki- tai aluejakelu, työmaatoimitus tai jätteiden keräys. Asiantuntijamme ehdottavat sähkötrukin mallia tai malleja, jotka sopivat parhaiten ammatilliseen käyttökohteeseenne ja trukkienne kulkutapoihin. Annamme simulointityökalut käyttöönne ja tarjoamme sähkötrukkikaluston testattavaksi todellisissa olosuhteissa. Tarpeesi on katettu 16-, 19- ja 26-tonnisilla ajoneuvoillamme, joita voimme mukauttaa siten, että niissä on tarpeisiisi sopiva määrä akkuja: kolmesta kuuteen.Yleensä suurin osa asiakkaistamme valitsee kuorma-auton, jossa on neljä akkua.

Jatkuvasti kasvava suorituskyky

Sähkötekniikka kehittyy jatkuvasti ja sähkökäyttöisten kuorma-autojen suorituskyky on nykyään verrattavissa dieselajoneuvojen suorituskykyyn jakelu- ja jakelutoiminnassa.. Auto- ja raskaiden hyötyajoneuvojen valmistajien investointien vauhdittamana akkujen tehokkuus kehittyy edelleen: ei vain toimintasäteen vaan myös pikalatausominaisuuksien osalta, erityisesti osittaisessa latauksessa. Tämä on pitkällä aikavälillä perustavanlaatuinen suuntaus, jota tuetaan luomalla erikoistuneita infrastruktuureja.

Sähköajoneuvoihin mukautetut infrastruktuurit

Myös sähköisen liikkuvuuden ekosysteemiä kehitetään ja toteutetaan samanaikaisesti teknologisen kehityksen kanssa. Keväällä 2021 ACEA (Euroopan autonvalmistajien liitto), jonka jäsen Renault Trucks on, julkaisi valkoisen kirjan, jossa kartoitetaan valmistajien vaatimukset latausasemien osalta kaikkialla Euroopassa. Tavoite on määrällinen: tarjota 10 000-15 000 julkista latauspistettä vuoteen 2025 mennessä ja nostaa tämä luku vuoteen 50 000 vuoteen 2030 mennessä. Konkreettisesti latauspisteiden tiheys merkitsee sitä, että uusia kierroksia voidaan järjestää kuljettajan pakollisen 45 minuutin tauon aikana 4 tunnin 30 minuutin välein.

Voit hyödyntää sähköajoneuvoihin liittyvää asiantuntemustamme sekä huolto- ja kunnossapito-osaamistamme, jotta siirtyminen sähköajoneuvoihin olisi mahdollisimman helppoa. Älä epäröi ottaa yhteyttä meihin saadaksesi lisätietoja.

Hyväksyn, että kun lähetän tämän lomakkeen, Renault Trucks tallentaa ja säilyttää henkilötietoni niin kauan kuin se on tarpeen annettujen tietojen arvioimiseksi ja voidakseen ottaa minuun yhteyttä uudelleen kyseisestä aiheesta. Tietoni voidaan myös siirtää Renault Trucksin yhteistyökumppaneille ja jakelijoille, jotka voivat käsitellä kysyntääni.
Set canonical URL
Off