xTL*: synteettinen nestemäinen polttoaine. Voidaan tuottaa biomassasta (BTL), kaasusta (GTL), hiilestä (CTL) tai kasviöljyistä (HVO). CO2-hyöty voi vaihdella -50 %:sta -90 %:iin käytetyn raaka-aineen mukaan.

 

BIODIESEL**: B30 tai B100

 

CNG***: -70 % hiilidioksidia koko elinkaaren ajalta biokaasulla.

 

 

 

VISIOMME

Kuorma-autojen päästöstandardit ovat monta vuotta henkilöautojen standardeja edelläedellä tavallisia autoja. Pienhiukkasten, NOx:n ja kaikkien muiden saastuttavien päästöjen rajat on laskettu lähes nollaan, erityisesti nykyisessä Euro VI-D -standardissa. Vanhan sukupolven ajoneuvojen korvaaminen uusilla auttaa siten merkittävästi vähentämään päästöjä.

 

Ilmaston lämpenemisen torjunnasta ja kasvihuonekaasupäästöjen vähentämisestä on tullut merkittäviä huolenaiheita. CO2-päästöjen vähentäminen on toimialamme uusi prioriteetti.

 

Pyrimme tarjoamaan oikean kuljetusratkaisun oikeaan paikkaan ja käyttäen oikeanlaista energiaa.

 

Diesel on edelleen hyvä ratkaisu kuljetusalan tarpeisiin, erityisesti alueellisissa ja kansainvälisissä kuljetuksissa, joissa se pysyy tärkeimpänä polttoaineena vielä monien vuosien ajan.

 

Paras ratkaisu kaukokuljetuksen ympäristöjalanjäljen pienentämiseksi on keskittyä edelleen polttoaineenkulutuksen vähentämiseen. Seuraavan sukupolven biopolttoaineet, erityisesti synteettiset parafiiniset polttoaineet (esim. HVO, XTL...), tukevat myös hiilidioksidipäästöjen vähentämistä edelleen.

 

Lyhyemmillä matkoilla tai lähempänä kaupunkialueita paineistettu maakaasu (CNG) tarjoaa ympäristöystävällisen vaihtoehdon kuljetusalan haasteisiin. Se edistää parempaa ilmanlaatua kaupungeissa.

 

Sähköajoneuvot ovat ylivoimaisesti ihanteellisin ratkaisu kaupunkikäyttöön, eivätkä ne tuota pakoputkipäästöjä, jotka ovatkin kiellettyjä vuodesta 2025 alkaen tietyillä markkina-alueilla. Renault Trucks on valmis tekemään sähkökuorma-autoista kaupunkien uuden standardin yli 10 vuoden laajamittaisen tutkimus- ja kehitystyön sekä asiakasyhteistyön pohjalta.