Kuljetusratkaisu

Ajaminen sähkökäyttöisillä kuorma-autoilla

SÄHKÖKUORMA- ja PAKETTIAUTOT

3min
Renault Trucks E-Tech Driver

Ilmastokriisi ja vähäpäästöisten vyöhykkeiden (LEZ) laajamittainen käyttöönotto asettavat uusia haasteita ja edellyttävät merkittäviä muutoksia maanteiden tavaraliikenteen alalla. Nykyisin saatavilla olevista vaihtoehtoisista energiamuodoista, sähkö on tehokkain keino hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen. kaupunkisovelluksissa ja säilyttää samalla kilpailukykynsä.

Mikä on sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäde?

Sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäde vaihtelee useiden tekijöiden mukaan. Näitä ovat muun muassa trukin käyttötarkoitus, kuljetettava kuorma, ajotyyli ja jopa ulkoiset olosuhteet voivat vaikuttaa sähkötrukin toimintasäteeseen. Renault Trucks E-Tech -ajoneuvomalliston ajosäde voi olla jopa 560 km*, riippuen käytettävän raskaan hyötyajoneuvon tyypistä ja käyttöolosuhteista.

*perustuu kuuteen 94 kWh:n akkupakettiin.

Tutustu Range Simulatoriin saadaksesi lisätietoja sähkökuorma-autojemme toimintasäteestä.

 

Renault Trucks D Wide E-Tech

Nopeus ja sähkökuorma-auto

Ajonopeudella on merkittävä vaikutus toimintasäteeseen. Mitä nopeammin ajat, sitä enemmän energiaa kulutat.

Renault Trucks D Wide E-Tech

Myös pinnanmuodostus vaikuttaa sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäteeseen.

Riippuen ajo-olosuhteista, olivatpa ne ylämäessä, tasamaalla tai alamäessä, kuorma-autosi joko kuluttaa tai ottaa talteen sähköä.

Renault Trucks E-Tech Master driving wheel

Sähköinen liikkuvuus ja ajoneuvoihin asennettavien laitteiden käyttö

Lämmitys- ja ilmastointijärjestelmien käyttö ajon aikana vaikuttaa kuorma-auton energiankulutukseen. Myös ajoakku on saatettava käyttölämpötilaan kylmissä sääolosuhteissa. Kaikkien näiden laitteiden käyttö vaikuttaa energiankulutukseen ja siten myös toimintasäteeseen.

DA

Kuljetettavat kuormat vaikuttavat ajoetäisyyteen.

Toimintasi ja kuljetettava kuorma vaikuttavat ajoneuvon toimintasäteeseen. Mitä suurempi on kuljetettava kuorma, sitä enemmän energiaa tarvitaan.

Renault Trucks D E-Tech parked

Ajotyyli: miten se vaikuttaa sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäteeseen?

Ajotyylilläsi on merkittävä vaikutus kuorma-auton energiankulutukseen. Aja tasaisesti, käytä regeneratiivista jarrutusta ja noudata ympäristöystävällistä ajotapaa koskevia sääntöjä.

Miten sähköinen kuorma-auto toimii?

Sähkötrukissa käytetään sähkömoottoria, joka kuluttaa sähköenergiaa. Akut varastoivat kuorma-auton toimintaan tarvittavan sähköenergian, mikä määrää sen toimintasäteen.

Akku koostuu moduuleiksi yhdistetyistä kennoista, jotka on pakattu akkujen sisään. Niitä valvoo akunhallintajärjestelmä (BMS). Tämä on elektroninen komponentti, joka suojaa sähkötrukkia ja akkua ennenaikaiselta vanhenemiselta ja tulipalolta, jos niitä käytetään väärin. Energiatiheyttä on lisätty käyttämällä litiumioni-NMC-kennoja (nikkeli-mangaanikoboltti), joiden teho/painosuhde on erinomainen ja jotka tarjoavat siten parhaan kompromissin toimintasäteen ja hyötykuorman välillä.

Renault Trucksin sitoumukset

Luotamme kestävään toimitusketjuun ja suoritamme toimitusketjun tarkastuksia toimittajiemme kanssa, mukaan lukien kobolttikaivokset. Akut kootaan Euroopassa. Ajoneuvot kootaan Ranskassa.

Kierrätys on Renault Trucksin vastuulla, kun akut on palautettu jälleenmyyjälle. Akkujen toinen käyttöikä avaa monia mahdollisuuksia, kuten sähkön varastointilaitteet verkkoverkkoon kytkemättömissä taloissa ja rakennuksissa tai jopa aurinkovoimaloissa. Kierrätys on myös olennaisen tärkeää kestävän sähköisen liikkuvuuden takaamiseksi. Renault Trucks ja Volvo Group ovat täysin mukana tällä alalla, joka kehittyy asteittain markkinoiden kasvaessa.

Miten sähköauto ladataan?

Renault Trucks E-tech range

 

Sähköauton lataus tapahtuu sovitetun pistorasian avulla vaihtovirralla (AC) hitaaseen lataukseen tai tasavirtalaturilla (DC) pikalataukseen. Innovaatiomme ansiosta Renault Trucks voi tarjota laajan valikoiman kestäviä latausratkaisuja, jotka sopivat toimintaasi ja vaatimuksiisi. Renault Trucksin latausratkaisuja voidaan mukauttaa joustavuuden lisäämiseksi. Voimme myös auttaa sinua päättämään, mikä lataustapa soveltuu parhaiten kannattavuutesi ylläpitämiseen, ja neuvoa sinua, miten sähkötrukit ladataan.

Tutustu latausinfrastruktuurien asentamiseen ja ylläpitoon: lue lisää!

 

Kotitalouksien pistorasia Seinäpistorasia ja julkinen laturi Pikalaturi Teollisuuspistorasia

2,3 kW / 10 A 3,2 kW / 14 A

Ratkaisu satunnaiseen käyttöön 25 h/20 h

 

3,7 kW / 16 A (1-vaihe) 11 kW / 16 A (3-vaiheinen) Suositeltava ratkaisu 16 h

 

22 kW AC / 32 A

(3-vaiheinen) Tila 3

Suositeltava ratkaisu

8 h 30 265 kWh:n osalta

(4 x 66 kWh) 12 h 375 kWh:n osalta

(4 x 94 kWh)

40 kW DC / 63 A (3-vaihe) Tila 4

 

4 h 15 265 kWh:lle

(4 x 66 kWh) 6 h 10 375 kWh:lle

(4 x 94 kWh)

AC: 7,4 kW AC / 32 A (1-vaihe) 8 h: 100%

6h30: 80%

DC: 22 kW DC /

32 A 3 h: 100%

2 h: 80%

 

 

150 kW DC / 225 A Tila 4

1 h 20 265 kWh:lle

(4 x 66 kWh)

1 h 50 375 kWh:lle

(4 x 94 kWh)

Yli 22 kW

22 kW AC / 32 A

(3-vaiheinen)

Tila 2

 

Satunnainen ratkaisu 8 h 30 265 kWh:n osalta

(4 x 66 kWh)

12 h 375 kWh:lle

(4 x 94 kWh)

 

 

Kuinka paljon sähköinen kuorma-auto maksaa?

Nykyään sähkökäyttöisen kuorma-auton hankintakustannukset ovat korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton. On kuitenkin tärkeää miettiä sähkötrukin kokonaiskustannuksia (Total Cost of Ownership, TCO ), sillä käytön aikana sähkötrukin kustannukset lähestyvät nopeasti dieselkäyttöisen vastineensa kustannuksia, ja ne ovat yleensä edelleen kustannustehokkaampia. Huoltokustannukset ovat nimittäin alhaisemmat ja energiakustannukset pienemmät kuin fossiilisen polttoaineen kustannukset.

Lue lisää sähkökuorma-autojen kustannuksista: Lue lisää!

Mitä tulevaisuus tuo tullessaan kuorma-autoille?

E-Tech range

 

Maanteiden tavaraliikenteen on vastattava haasteeseen vähentää hiilidioksidipäästöjä ja saavutettava ilmastosopimuksissa asetetut tavoitteet. Me Renault Trucksilla olemme sitoutuneet energiamurrokseen ja olemme rinnallasi, kun vähennät yrityksesi hiilidioksidipäästöjä. Olemme vakuuttuneita siitä, että sähköenergia on kypsin ratkaisu päästöjen vähentämiseen. Tästä syystä laajennamme vuonna 2023 100-prosenttisesti sähkökäyttöisten raskaiden hyötyajoneuvojen valikoimaamme Renault Trucks E-Tech C:llä ja Renault Trucks E-Tech T:llä.

Tilaa Renault Trucks E-Tech T tai C ennakkoon.

 

Tutustu 100 % sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaamme

 

Renault Trucks

E-Tech Master

Renault Trucks

E-Tech D & D Wide

Tulevat

Renault Trucks

E-Tech C*

Tulossa

Renault Trucks

E-Tech T*

Käyttö Kaupunki- ja kaupunkirakentaminen Kaupunki- ja esikaupunkialueet Kaupunkirakentaminen Alueellinen jakelu
Toiminta-alue 200 km 560 km**

300 km (yhdellä latauksella)

500 km (1 tunnin pikalataus (250 kW))

300 km (yhdellä latauksella)

500 km (1 tunnin pikalataus (250 kW))

*markkinoille vuonna 2023

**perustuu kuuteen 94 kWh:n akkupakettiin.

Tutustu E-tech-valikoimaamme

Renault Trucks E-Tech Master Electric

Renault Trucks E-Tech D Electric

Renault Trucks E-Tech D WIDE sähkökäyttöinen

Älä epäröi ottaa yhteyttä asiantuntijoihimme saadaksesi neuvoja sähköisestä liikkuvuudesta.

Hyväksyn, että kun lähetän tämän lomakkeen, Renault Trucks tallentaa ja säilyttää henkilötietoni niin kauan kuin se on tarpeen annettujen tietojen arvioimiseksi ja voidakseen ottaa minuun yhteyttä uudelleen kyseisestä aiheesta. Tietojani voidaan myös siirtää Renault Trucksin yhteistyökumppaneille ja jakelijoille, jotka voivat käsitellä kysyntääni.
Suostun saamaan uutisia ja tietoa Renault Trucksin tuotteista ja tapahtumista. Voin lopettaa nämä viestit jokaisessa saamassani sähköpostiviestissä.

Lue lisää sähkötrukista ja tutustu erikoistuneisiin palveluihimme.

Set canonical URL
Off