Hakonen Solutions Oy:lle kaksi uutta Renault Trucks D täyssähkökuorma-autoa

HakonenZE

Uudet sähkökuorma-autot huonekalujen kotiinkuljetuksiin pääkaupunkiseudulle

Huonekalujen ja kodinkoneiden kotiinkuljetusten valtakunnallinen markkinajohtaja Hakonen Solutions Oy tuo päästöttömän kuljetusvaihtoehdon nyt myös suurikokoisten huonekalujen kuljetuksiin. Katso video:

Hakonen Solutions Oy ottaa kevään 2022 kuluessa käyttöön kaksi Renault Trucks D Z.E. sähkökuorma-autoa. Ensimmäinen kokonaispainoltaan 16-tonnisista autoista on jo tuottavassa työssä. Molemmat autot on varustettu kapasiteetiltaan 330kWh ajoakustoilla (5x66 kWh).

”Akkujen kapasiteetti mitoitettiin noin 200-300 kilometrin päivittäiselle ajosuoritteelle. Akkujen lataus tapahtuu yöaikaan. Kappaletavarakorilla ja takalaitanostimella varustetut Renault Trucks D Z.E. kuorma-autot sijoitetaan asiakkaamme kuljetustehtäviin dieselkuorma-autojen tilalle”, sanoo Hakonen Solutions Oy:n kehityspäällikkö Jarno Liikanen.

Kohti hiilineutraaliutta

Vuodesta 1918 alkaen kuljetuspalvelualalla toiminut ja myöhemmin jakelu-, asennus-, huolto- ylläpito-, käyttöönotto- ja kierrätyspalveluiden kokonaispalvelutarjoajaksi laajentunut Hakonen Solutions Oy pyrkii noudattamaan toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteita ja ilmastokriisin torjuntaa edistäviä ratkaisuja mahdollisimman kattavasti.

”Tarkoituksenamme on kasvattaa sähkökuorma-autojen ja muiden lähipäästöttömien kuljetusvaihtoehtojen määrää merkittävästi, ja sitä kautta vähennämme päästöjä yrityksessämme vuosittain. Renault Trucksin kattava sähköisten paketti- ja kuorma-autojen mallisto tukee onnistuneesti tätä tavoitettamme”, Liikanen jatkaa.

Ensimmäiset Renault Trucks D Z.E. kuorma-autot luovutti Hakonen Solutions Oy:n kehityspäällikkö Jarno Liikaselle Volvo Truck Center Vantaan Renault Trucks myyjä Mika Saari.

Renault Trucks D Z.E. täyssähkökuorma-auto

• Kokonaispaino: 16 tonnia

• Akseliväli: 4 400 mm tai 5 300 mm

• Sähkömoottori, nimellisteho on 185 kW (jatkuva nimellisteho 130 kW)