Renault Trucks D-sarja uudistuu: Uusi muotoilu ja parantunut turvallisuus

Drange2024

Tiedote 12.10.2023

Renault Trucks esittelee muotoilultaan uudistuneet kaupunki- ja jakeluajoon suunnitellut D-sarjan kuorma-autot, sisältäen E-Tech malliston erikoisominaisuudet. Uusi muotoilu on saanut inspiraationsa sekä kevyistä hyötyajoneuvoista, että raskaammasta mallisarjasta. Uusi mallisto kattaa D, D Wide, C 2.3, matalaohjaamoisen D Wide LEC mallin, sekä täyssähköiset D E-Tech, D Wide E-Tech ja D Wide LEC E-Tech -mallit. D-sarjan ulkoisten muutosten lisäksi tulevat uudistukset sisältävät useita uusia ominaisuuksia, jotka parantavat sekä kuljettajien että tienkäyttäjien turvallisuutta.

“Uudet ominaisuudet tuovat paljon hyötyjä yrittäjälle ja kuljettajalle, sekä myös tienkäyttäjille parantuneen turvallisuuden myötä. Uuden D-sarjan myynnin aloitus on ensi viikolla. Tuotanto alkaa helmikuussa 2024”, Volvo Finland Ab:n Renault Trucks myyntijohtaja Juha Mattila kertoo.

Muutoksia D-sarjan ulkomuotoon

Renault Trucksin suunnittelutiimit ovat uudistaneet D & D Wide -sarjan ajoneuvoja. Yksi suunnittelijoiden lähtökohdista oli luoda selkeä visuaalinen yhteys Renault Trucksin raskaan kaluston ja kevyiden hyötyajoneuvojen välille.

Uusista LED-ajovaloista löytyy myös C-muotoinen päiväajovalo, jonka inspiraationa on ollut kevyiden hyötyajoneuvojen valojen muotoilu, mikä samalla muodostaa yhteyden kevyisiin hyötyajoneuvoihin. Etuosan muotoilussa toistuu myös raskaammista mallisarjoista tutut elementit. Jäähdyttimen säleikön yläpuolelle on varattu tilaa kuljetusliikkeen oman visuaalisen ilmeen esille tuomiseksi.

Renault Trucks E-Tech D, D Wide & D Wide LEC sähköversioissa täysin maalattu maskin säleikkö ja etupuskuri luovat oman erottuvan ilmeen E-Tech sähkökuorma-automallistolle. Säleikköön on lisätty myös ohut sininen E-Tech-korostus, joka kasvattaa sähkökuorma-auton sähkönsinisellä korostettua värimaailmaa. Lisäksi kaikissa ajoneuvoissa on Renault Trucksin uusittu logo.

Uusia ominaisuuksia parantamaan turvallisuutta kaupunkiympäristöissä

Renault Trucks D, & D Wide, C 2.3, D Wide LEC ja Renault Trucks E-Tech D, D Wide ja D Wide LEC ovat luotuja kaupunkialueille, jätteiden keräykseen, tavaroiden jakelutehtäviin tai rakennustöihin. Näissä ajotehtävissä kuorma-autoille on usein entistä vähemmän tilaa.

Vähentääkseen kuljettajien stressiä ja parantaakseen muiden tienkäyttäjien turvallisuutta, Renault Trucks on varustanut D-sarjan uusilla turvallisuusominaisuuksilla. Uudistuneet nousukahvat ja taustapeilit auttavat vähentämään katvealueita, mikä erityisesti helpottaa ajamista kapeilla kaduilla. Ajoneuvoon asennetut tutkat ja kamerat tarjoavat reaaliaikaista tietoa ja tarvittaessa varoittavat kuljettajaa, mikä osaltaan edistää turvallisempaa ja helpompaa ajamista.

Lisäksi ominaisuudet, kuten automaattinen rengaspaineen valvonta, kaistavahti, kaistanpitojärjestelmä, liikennemerkkitunnistus ja ylinopeusvaroitukset, lisäävät merkittävästi turvallisuutta kuljettajalle ja muille tienkäyttäjille.

Parempaa näkyvyyttä ja turvallista ajoa varten uudet D-sarjan kuorma-autot on varustettu uusilla taustapeileillä.

Lisätietoja: Juha Mattila, myyntijohtaja, Volvo Finland Ab, Renault Trucks juha.mattila@renault-trucks.com, puh. 040 543 4866 Teemu Saikko, tuotepäällikkö, Volvo Finland Ab, Renault Trucks teemu.saikko@renault-trucks.com, puh. 046 8787 334

Renault Trucks

Kuorma-autovalmistaja Renault Trucks on tarjonnut ammattilaisille kuljetusratkaisuja vuodesta 1894 lähtien. Mallisto kattaa kevyet hyötyajoneuvot raskaisiin kuorma-autoihin asti. Energiamuutokseen sitoutunut Renault Trucks tarjoaa polttoainetehokkaita ajoneuvoja ja täydellisen valikoiman 100 % sähkökuorma-autoja, joiden käyttöikää pidennetään kiertotalouden avulla.

Renault Trucks on osa Volvo Group -konsernia, joka on yksi maailman johtavista kuorma-autojen, linja-autojen, rakennuskoneiden sekä teollisuus- ja laivojen moottoreiden valmistajista. Konserni tarjoaa myös kokonaisvaltaisia ​​rahoitus- ja palveluratkaisuja.

Avainlukuja:

• 9 450 työntekijää maailmanlaajuisesti