Teemu Saikko aloittaa Renault Trucks tuotepäällikkönä

Verkosto

Teemu Saikko

Nimitysuutinen

Juha Mattilan siirryttyä Renault Trucks myyntijohtajaksi, uudeksi Renault Trucks tuotepäälliköksi on valittu Teemu Saikko (33) 16.1.2022 alkaen. Hän siirtyy tehtävään Auto-Kilta Trucks Oy:ltä.

Teemu Saikko vastaa jatkossa Renault Trucks tuotetekniikasta ja tulee toimimaan Volvo Finland verkoston Renault Trucks asiantuntijana vastaten mm. viranomaisyhteyksistä sekä päällirakentajatuesta.

Teemulla on pitkä ja monipuolinen kokemus kuorma-autoalalta. Viimeiset lähes kahdeksan vuotta hän on toiminut Auto-Kilta Trucks Oy:lla, joista kaksi viimeistä vuotta palvelumyyjänä Lappeenrannan ja Savonlinnan alueilla.

”Työtehtäviini on kuulunut huoltosopimusten ja palvelutuotteiden myynti, korjaamopalveluiden myynti ja teknisen tuen antaminen. Olen myös toiminut Auto-Kilta Lappeenrannan ja Savonlinnan huoltopäällikkönä viiden vuoden ajan. Kuorma-autoalalle päädyin ammattikoulun työharjoittelun kautta. Aloitin työurani mekaanikkona ja lisäkoulutusten kautta työtehtävät ovat muuttuneet aina työnjohtajasta huoltopäällikköön. Matkan varrella olen työskennellyt myös Tampereen Volvo Truck Centerillä melkein neljä vuotta,” Saikko kertoo.

Teemu on koulutukseltaan autoalan insinööri ja valmistuu tämän vuoden lopussa Ylemmän Ammattikorkeakoulun tutkinnosta autoalan YAMK-insinööriksi.

”Teemun pitkä kokemus alalta monipuolisesti eri tehtävistä antaa hyvän pohjan tuotepäällikön työhön. Teemu tulee omalta osaltaan vahvistamaan ja tukemaan Renault Trucks tiimin osaamista”, myyntijohtaja Juha Mattila sanoo.

”Renault Trucks on tehnyt vaikuttavaa työtä vuosien aikana, joten haluan todella mielelläni liittyä osaksi tätä timanttista jengiä! Odotan innolla tulevia työtehtäviäni,” Teemu kertoo.

Yhteystiedot 16.1.2022 alkaen:

Teemu Saikko

Renault Trucks tuotepäällikkö

teemu.saikko@renault-trucks.com

Volvo Finland Ab, Renault Trucks

Osumakuja 4, Vantaa

010 655 00 (suora puh vahvistuu myöhemmin)

Lisätiedot: Juha Mattila, Myyntijohtaja, Volvo Finland Ab, Renault Trucks, puh. 040 543 4866, juha.mattila@renault-trucks.com

Renault Trucks kuorma- ja pakettiautot (Volvo Finland Ab)

Vuonna 1894 perustettu Renault Trucks on osa Volvo Group -konsernia. Suomessa Renault Trucks kuorma- ja pakettiautoja maahantuo Volvo Finland Ab. Suomen Renault Trucks asiakkaita palvelee koko maan kattavasti Volvo Group -verkosto, jossa on Renault Trucks kuorma- ja pakettiautojen ja palvelutuotteiden myynti, sekä auktorisoidut huolto- ja korjaamopalvelut. Renault Trucksin -mallisto alkaa aina kokonaispainoltaan 2,8 tonnin pakettiautosta jatkuen 76 tonnin raskaisiin kuorma-autoihin. Renault Trucksin ajoneuvot ovat järeitä ja luotettavia, ja niiden polttoaineenkulutus on alhainen, mikä mahdollistaa suuremman tuottavuuden ja käyttökustannusten hallinnan. Volvo Group on yksi maailman johtavista kuorma-autojen, linja-autojen, rakennuskoneiden sekä teollisuus- ja merimoottoreiden valmistajista.

www.renault-trucks.fi

Facebook Renault Trucks Suomi