Renault Trucksille kultaa kolmannen kerran peräkkäin

ECOVADIS GOLD RENAULT TRUCKS
Yhteiskuntavastuu maailman huippua

Lehdistötiedote 7.9.2021

Renault Trucksin yhteiskuntavastuu maailman huippua Kansainvälinen arviointiorganisaatio EcoVadis on myöntänyt Renault Trucksille arvostetun yhteiskuntavastuun kultaluokituksen jo kolmantena vuonna peräkkäin. Renault Trucks kuuluu arvioitujen yritysten parhaaseen viiteen prosenttiin.

Ecovadis arvioi 75 000 kansainvälistä yritystä 21 kriteerin perusteella jaettuna neljään kategoriaan: työ ja ihmisoikeudet, kestävä hankinta, liiketoimintaetiikka ja ympäristö. Lukuisat Renault Trucksin aloitteet vaikuttivat onnistumiseen tässä tarkastuksessa, erityisesti ympäristön ja liiketoimintaetiikka -luokissa.

Ympäristö: jatkuvia ponnisteluja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi

CO2 -päästöjen vähentäminen muodostaa Renault Trucksin toiminnan ytimen - sekä tilojen että Renault Trucksin tuottamien ajoneuvojen energiatehokkuuden osalta:

• Renault Trucks valmistaa täysin sähköisiä hiilidioksidineutraaleja kuorma-autoja Normandian tehtaallaan Blainville-sur-Ornessa.
  • Renault Trucks tekee toimipaikkojensa kasvihuonekaasupäästöjen rajoittamiseksi energiakatselmuksia, toteuttaa toimintasuunnitelmia ja on mm. rekrytoinut Ranskan kiinteistöosastolleen energian optimointi-insinöörin.
  • Kiertotalouden tukemiseksi Renault Trucks kehittää omaa integroitua ketjua raskaiden ajoneuvojen osien kierrätykseen ja uudelleenkäyttöön. Tämä sitoutuminen tunnustetaan myös Ecovadis -luokituksella.

Liiketoiminnan etiikka: pakollinen koulutus kaikille

Renault Trucks harjoittaa liiketoimintaa rehellisesti, noudattaen kansainvälisiä määräyksiä ja sen Volvo -konsernin toimintaohjeita. Yhtiö on järjestänyt säännöllisiä pakollisia kursseja säännöstöstä ja korruption vastaisesta toiminnasta. Lisäksi korruptioriskit on kartoitettu ja lievennetty toimintasuunnitelmilla. Tietoisuuden lisäämiseksi ja hakkerointi- ja tietovuotoriskien rajoittamiseksi Renault Trucks järjestää myös säännöllisiä kyberturvallisuus- ja tietosuojakoulutuksia.

Lisätietoja: Pasi Gerpe, myyntijohtaja, Renault Trucks, Volvo Finland Ab, puh. 050 505 8755, pasi.gerpe@renault-trucks.com

Renault Trucks – Member of the Volvo Group

Renault Trucks toimittaa monipuolisia palveluita ja ajoneuvoja painoluokissa 2,8-120 t jakelu-, maansiirto- ja kaukokuljetuksiin. Renault Trucks kuorma-autot tunnetaan kestävyydestään ja järeydestään sekä pienestä polttoaineenkulutuksesta, minkä vuoksi kuljetusasiakkaiden tuottavuus ja käyttökustannusten hallinta paranee. Renault Trucks hyötyajoneuvojen sekä kuorma-autojen huoltoja hoitaa yli 1 500 toimipisteestä koostuva maailmanlaajuinen huoltoverkosto. Renault Trucks kuuluu Volvo Group -konserniin, joka on maailman suurimpia kuorma-, linja- ja maansiirtoautojen sekä meri- ja teollisuusmoottorien valmistajia. Volvo Groupissa työskentelee 105 000 ihmistä, tuotantolaitoksia on 18 maassa ja tuotemyyntiä yli 190 markkina-alueella.

www.renault-trucks.fi