Turbo Compound -moottorit Renault Trucks kuorma-autoihin

Kaukokuljetukset

Turbo Compound

Renault Trucks vastaa haasteeseen vähentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä. Renault Trucks varustaa T-, T High-, C- ja K-mallistojen kuorma-autot uusilla DE11- ja DE13-moottoreilla. Yhdessä edistyneiden teknologioiden, kuten Turbo Compoundin, ja erityisten palvelujen integroinnin kanssa nämä moottorit voivat vähentää polttoaineenkulutusta jopa 10 prosenttia.

Renault Trucks toi markkinoille uudet T-, T High-, C- ja K-sarjat vuonna 2021. Uusi mallisto sisältää lukuisia uusia parannuksia ajo- ja matkustusmukavuuteen. Renault Trucks jatkaa nyt tätä kehitystä tuomalla markkinoille uudet 11- ja 13-litraiset Euro VI Step E -standardin mukaiset DE11- ja DE13-moottorit, jotka yhdessä uusien teknologioiden ja erityisten palvelujen kanssa säästävät jopa 10 prosenttia polttoainetta Renault Trucksin edellisen sukupolven moottoreihin verrattuna.

Uusien DE11- ja DE13-moottorien optimaalinen hyötysuhde

Renault Trucksin uuden sukupolven Euro VI Step E -moottorit DE11 ja DE13 sisältävät uutta teknologiaa, joka vähentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä merkittävästi.

DE11- ja DE13-moottoreissa on patentoitu Wave Piston -teknologia, joka tehostaa palotapahtumaa. Suuntaamalla liekit uudelleen palotilassa tämä ratkaisu mahdollistaa hapen tehokkaamman käytön ja siten paremman palamisen. Moottorit on myös varustettu uusilla, entistä tarkemmilla suuttimilla, joita on muokattu uutta palotapahtumaa varten.

Tehokkuuden parantamiseksi Renault Trucks on keskittynyt myös tehohäviön vähentämiseen: kiertokanget, männät ja kampiakseli on suunniteltu uudelleen. Lisäksi malleissa on uusi turboahdin, jossa on parannettu vasteaika ja säätyvätilavuuksinen öljypumppu yhdistettynä matalaviskoosiseen öljyyn.

Renault Trucks on optimoinut myös pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän ja uuden moottorin ohjausyksikön.

Turbo Compound -teknologia tekee moottorista tehokkaamman ja polttoainetaloudellisemman

Katso video:

Optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi Renault Trucksin T-, T High- ja C-sarjat voidaan varustaa DE13 TC -moottorilla, jonka Turbo Compound -teknologia säästää polttoainetta merkittävästi, tinkimättä ajettavuudesta tai ajonopeudesta.

Turboahtimen perään sijoitettu lisäturbiini muuntaa pakokaasujen jäännösenergian mekaaniseksi energiaksi ja välittää sen kampiakselille moottorin lisävääntömomentin muodossa.

Turbo Compound mahdollistaa siten suuremman vääntömomentin alhaisemmilla moottorin kierrosnopeuksilla. Moottoritiellä vakionopeudensäädintä käytettäessä ja ylämäkeen ajettaessa voidaan ylläpitää tasainen nopeus ilman tarvetta vaihtaa pienemmälle vaihteelle.

Uusi vaihteisto vaihtaa entistä nopeammin

Renault Trucks kuorma-autot on varustettu uuden sukupolven Optidriver-vaihteistolla, joka sisältää uuden ohjausohjelmiston ja kytkimen toimilaitteen, joka mahdollistaa tasaisemman ja nopeamman vaihteenvaihdon.

Kehittyneet ohjelmistot ja palvelut polttoaineenkulutuksen täydelliseen hallintaan

Polttoainesäästöjen lisäämiseksi Renault Trucks on valinnut käyttöön myös Smart Torque Control -ratkaisun, joka optimoi moottorin hyötysuhteen ajettavuutta heikentämättä.

Renault Trucks on tehnyt parannuksia myös ennakoivaan Optivision-vakionopeudensäätimeen, joka käyttää tien pinnanmuototietoja optimoidakseen vaihteenvaihdot ja vähentääkseen polttoaineenkulutusta. Kysy lisää Renault Trucks automyynnistä, katso yhteystiedot:  www.renault-trucks.fi/yhteystiedot

Renault Trucks 1894 perustettu Renault Trucks toimittaa kuljetusalan ammattilaisille monipuolisia ajoneuvoja (painoluokissa 2,8–120t) ja palveluita, jotka mukautetaan jakelu, maansiirto- ja kaukokuljetustoimialoille. Renault Trucks ‑ajoneuvot ovat kestäviä ja luotettavia ja niiden polttoaineenkulutus on pientä, joten ne parantavat tuottavuutta ja helpottavat käyttökustannusten hallintaa. Renault Trucks myy ja huoltaa ajoneuvojaan yli 1 500 toimipisteen verkon kautta ympäri maailmaa. Renault Trucks ‑ajoneuvojen suunnittelu ja kokoonpano sekä useimpien osien tuotanto tapahtuu Ranskassa. Renault Trucks kuuluu Volvo Group ‑konserniin, joka on yksi maailman suurimmista kuorma- ja linja-autojen, maansiirtokoneiden sekä meri- ja teollisuusmoottorien valmistajista. Volvo Group tarjoaa myös kokonaisvaltaisia rahoitus- ja huoltoratkaisuja. Noin 105 000 henkeä työllistävällä Volvo Groupilla on tuotantolaitoksia 18 maassa ja tuotemyyntiä yli 190 markkina-alueella. Vuonna 2020 Volvo Groupin myynti oli 33,4 miljardia euroa (338,4 miljardia Ruotsin kruunua). Volvo Group on pörssiyhtiö, jonka rekisteröity toimipaikka on Ruotsin Göteborgissa. Volvon osakkeet on listattu Tukholman pörssiin (Nasdaq Stockholm).

Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää

Hyväksyn, että tietojani säilytetään, jotta minuun voi olla yhteydessä kyselyyni liittyen.