Uutiset


 

31.01.2017

Renault Trucksin pääjohtaja Bruno Blin vieraili Suomessa

"Haluamme kasvaa ja kehittyä Suomessa"

Pääjohtaja Bruno Blin: ”Suomi on Renault Trucksille tärkeä markkina ja panostamme kasvuun”

Volvo Truck Center Vantaalla 18.1.2017 vieraillut Renault Trucksin pääjohtaja Bruno Blin kehui merkin myynnin kehittymistä markkinoilla, joissa ajoneuvoilta vaaditaan todella paljon. Juuri myyntiin tulleet C- ja K-sarjan maansiirtoautot tulevat kasvattamaan Renault Trucks -hyötyajoneuvojen kysyntää entisestään.

Renault Trucksin pääjohtaja Bruno Blin on ymmärrettävästi tyytyväinen johtamansa maineikkaan merkin myynnin kehittymisestä Suomessa muutaman viime vuoden aikana. Vuoden 2014 jälkeen Renault Trucks -kuorma- ja pakettiautojen myynti on nelinkertaistunut. Vuonna 2016 Renault Trucksin myynti kasvoi Suomessa voimakkaasti: myynnin prosentuaalinen kasvu oli kuorma-automerkeistä suurin.

Suuntauksen ennustetaan jatkuvan, sillä vuoden 2017 alusta alkaen Suomen Renault Trucks -kuorma-automallistoon ovat kuuluneet myös maansiirron C- ja raskaan maansiirron K-sarjan autot. Nyt Renault Trucks tarjoaa suomalasille kuljetusyrittäjille koko kattavan hyötyajoneuvomalliston, joka alkaa 2,8 tonnin pakettiautoista ja jatkuu yli 26-tonnisiin raskaisiin kuorma-autoihin.

Asiakkaiden tukena on koko maan kattava huolto- ja korjaamoverkosto eli 28 toimipisteessä ympäri Suomen. Kuuluminen Volvo-verkostoon tuo etuja paitsi verkoston myös esimerkiksi tuotekehityksen osalta.

Renault Trucks on vahva brändi

Volvo Groupiin kuuluva Renault Trucks on toimitusten suhteen konsernin toiseksi suurin merkki. Renault Trucksin tuotanto alkoi jo 120 vuotta sitten.

− Renault Trucks kuuluu Volvo Group Trucks -konserniin. Hyödynnämme tietysti tätä omassa toiminnassamme. Jatkossa Renault Trucks on kuitenkin entisestä vahvemmin oma brändi, joka päättää itse omasta identiteetistään ja tavoitteistaan, korosti pääjohtaja Bruno Blin.

− Keskitymme kasvattamaan markkinaosuuksia tällä suuren potentiaalin omaavalla nykymallistollamme. T- ja D-sarjojen myynti on lähtenyt Suomessa vahvaan nousuun, ja nyt tammikuussa 2017 lanseerattiin Suomessakin C- ja K-sarjat, Blin kertoi.

Vuonna 2016 Renault Trucks kasvatti markkinaosuutta Suomessa prosentin verran yli 10-tonnisissa ja 0,6 prosenttia yli16-tonnisissa. Todella merkittävää kasvu oli rekkavetureissa, missä Renault Trucksin markkinaosuus kasvoi 4,0:stä 6,7 prosenttiin. Vuonna 2016 Renault Trucksin T- ja D-sarjan kuorma-autoja sekä Master-pakettiautoja myytiin yhteensä 185 kappaletta, kun edellisvuoden vastaava luku oli 95 kappaletta.

Nyt myyntiin tulleiden C- ja K-sarjan maansiirtoautomallistojen myötä Renault Trucks pystyy täyttämään suomalaisten asiakkaiden tarpeet vielä kokonaisvaltaisemmin.

− Haluamme kasvaa ja kehittyä Suomessa. Palkkaamme mm. pelkästään Renault Trucksiin keskittyvää myyntihenkilökuntaa tarjotaksemme asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua. Tavoitteenamme on myynnin kaksinkertaistaminen vuoteen 2019 mennessä, Bruno Blin kertoi.

Suomessa panostetaan vahvasti myös esimerkiksi huoltoverkoston jatkuvaan osaamisen kehittämiseen.

Kulutus- ja kustannussäästöjä

Pääjohtaja painotti, että Renault Trucksilla tehdään koko ajan kehitystyötä, jotta asiakkaille pystytään tarjoamaan parhaat mahdolliset ajoneuvoratkaisut. Ja annettuihin lupauksiin myös sitoudutaan.

− Lupasimme, että Euro 6 -moottoreiden myötä saavuttaisimme viiden prosentin polttoainesäästön – todellisuudessa päästään TÜV:n sertifioimana jopa yli 10 prosentin säästöihin.

− Pidimme myös lupauksen, että lisääntyneistä varusteista ja Euro 6 -tekniikasta huolimatta ylläpitokustannukset eivät kasvaisi. Insinöörimme ovat tehneet hienoa työtä ja helpottaneet huoltoja, joten ylläpitokustannukset ovat laskeneet 4–7 prosenttia. Huoltovälit ovat kasvaneet ja autot pystyvät olemaan mahdollisimman paljon tuottavassa työssä. Tavoitteenamme on tarjota jatkossakin asiakkaillemme sellaiset työkalut, jotka vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla heidän tarpeisiin ja palvelevat luotettavasti, Blin kertoi.

Kestävyys ja tuotteiden järeys ovat Renault Trucksin vahvuus, ja esimerkiksi Dakar-ralli toimii yhtenä merkin testialustana. K-sarjan autoja testattiin ennen lanseerausta pari vuotta todella vaativissa ja kovissa olosuhteissa eri maissa.

− Tulokset K-sarjan testeistä olivat hyvin selkeät: meillä ei ollut minkäänlaisia teknisiä ongelmia. Tiedämme, että annamme asiakkaillemme kestävät työkalut. Ajoneuvojen lisäksi kehitämme koko ajan palveluitamme asiakkaidemme tarpeiden mukaisesti.

Kuorma-autoalan tulevaisuus

− Uskomme, että dieselmoottori säilyttää paikkansa raskaan kaluston merkittävimpänä voimanlähteenä ainakin seuraavat pari vuosikymmentä. Tällä hetkellä dieselille ei löydy haastajaa ainakaan kaukoliikenteessä. Nykytekniikalla dieseleiden pienhiukkas- ja NOx-päästöt ovat erittäin alhaiset. Seuraavaksi keskitymme CO2-päästöjen pienentämiseen, ja parannamme tietysti koko ajan ajoneuvojemme energiatehokkuutta.

Renault Trucks testaa uusia tekniikoita liikkuvissa testilaboratorioautoissa. Tutkimuskohteita ovat muun muassa energiatehokkuus, hybriditekniikka, aerodynamiikka, rullausvastukset ja ajoavustimet. Uusi tutkimushaara on metallien 3D-tulostuksen hyödyntäminen osien valmistuksessa.

− 3D-tulostuksella voidaan saavuttaa esimerkiksi moottorissa 25 prosentin painonsäästö, ja myös komponenttien määrää pystytään vähentämään. Ajoneuvon keventyminen kasvattaa hyötykuormaa ja alentaa polttoaineenkulutusta.

− Kaupunkiliikenteessä energiavaihtoehdot tulevat monipuolistumaan. Renault Trucks keskittyy yli 19-tonnisissa autoissa maakaasuratkaisuihin. Alle 19-tonnisten autojen kohdalla uskomme sähköisen liikkumisen lisääntymiseen, vähentäähän se päästöjen lisäksi melua. Tälläkin osa-alueella teemme kehitysyhteystyötä asiakkaidemme kanssa.

Renault Trucks testaa tällä hetkellä täyssähköistä 16 tonnin jakelukuorma-autoa Pariisissa vaativalla yli 200 km:n reitillä. Ranskan postilaitos testaa puolestaan sähkökuorma-autoa, joka on varustettu vetykäyttöisellä range extenderillä. Ajomatkanpidentimen avulla 4,5-tonnisella autolla saavutetaan 200 km:n toimintamatka.

− Renault Trucksilla on erittäin hyvät ja kestävät tuotteet, jotka sopivat hyvin Suomen haastaville markkinoille. Moderni mallisto yhdessä kattavan myynti- ja huoltoverkoston sekä osaavan henkilöstön kanssa takaa asiakkaillemme hyvät työskentelyedellytykset, muistutti pääjohtaja Bruno Blin.

 

Renault Trucks kuorma-ja pakettiautot
Renault Trucks kuuluu Volvo Group Trucks konserniin. Suomessa Renault Trucks kuorma- ja pakettiautoja maahantuo Volvo Finland Ab. Asiakkaita palvelee koko maan kattavasti Volvo Group Trucks verkosto, jossa on Renault Trucks kuorma-autojen ja palvelutuotteiden myynti, sekä auktorisoidut huolto- ja korjaamopalvelut. Renault Trucksin mallisto alkaa aina kokonaispainoltaan 2,8 tonnin pakettiautosta jatkuen yli 26 tonnin raskaisiin kuorma-autoihin.

www.renault-trucks.fi
www.instagram.com/renaulttruckssuomi
https://www.youtube.com/channel/UC9NskhnmWa6nKaG_3i6g0DA

Kuvia:

Renault Trucks mediacenter

http://renault-trucks.phototheque.biz/site//bases/default/index.asp

 

Lisätiedot:
Annika Martas, Marketing Communications & PR Manager, Renault Trucks,
Volvo Finland Ab, puh. 040 734 2799, annika.martas@renault-trucks.com