Uutiset


 

01.10.2013

Uusi Renault Trucks mallisto esiteltiin Suomessa

Uusi Euro 6 mallisto ja monipuolinen palvelukokonaisuus Renault –kuorma-automyynnin valtit Suomessa.

Kokonaan uusi Euro 6 mallisto ja sen ympärille rakennettu monipuolinen palvelukokonaisuus tulevat olemaan Renault Trucks kuorma-automyynnin valttikortit Suomessa.

Renault Trucks Finland esitteli asiakkaille ja lehdistölle uuden malliston Helsingin Hernesaarenrannan entiseen telakkahalliin rakennetussa näyttelyssä, jossa katto oli korkealla ja seinät leveällä.

Suomen ensiesittelyssä olivat rahtiliikenteen Renault Trucks T–mallisto sekä jakeluliikenteen Renault Trucks D-mallisto. Näyttelyhalliin tuotuihin merikontteihin oli rakennettu monipuolinen tarjonta myös autoon liittyvästä palvelukokonaisuudesta.
Julkistustilaisuudessa Renault Trucks Finlandin myyntipäällikkö Erkki Evilä korosti, ettei kyseessä todellakaan ole vain kokonaan uuden kuorma-auton esittely.

- Tarjoamme asiakkaillemme kokonaispalvelun, johon kuuluu itse auton lisäksi oma huoltoverkosto, kuljetusyrityksen kaikkiin kulueriin vaikuttavat monipuoliset ajoneuvon hallintajärjestelmät sekä koulutus- ja rahoituspalvelut.
- Koskaan ennen ei Renault Trucks ole ollut Suomessa näin vakaalla pohjalla, Evilä sanoi viitaten Renaultin Trucksin vahvaan rooliin osana globaalia Volvo Groupia.

Kahden vahvan brändin merkityksestä puhui tilaisuudessa myös Volvo Groupin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Hans Börjesson. Hän muistutti siitä, että Volvo Group myi viime vuonna Euroopassa 84 000 kuorma-autoa, jotka jakaantuivat lähes tasan Volvon ja Renaultin kesken.

Tältä pohjalta Volvo Group on tarkentanut Börjessonin mukaan strategiaansa niin, että osassa markkina-alueista verkostot on integroitu yhteen, osassa taas toimitaan edelleen kahden erillisen brändin verkostoissa. Näitä ovat esimerkiksi Keski- ja Etelä-Euroopan maat, joissa sekä Renault että Volvo ovat molemmat vahvoja merkkejä.

- Volvo ja Renault eivät kilpaile keskenään. Meillä on erilainen strategia eri markkina-alueilla, Börjesson sanoi.
Suomessa kuten muissakin Pohjoismaissa verkostojen integrointi on toteutettu parin viime vuoden aikana. Verkostojen yhdistäminen näkyy Renault Trucks asiakkaille erityisesti huoltopalveluiden saatavuuden parantumisena, totesi Volvo Finlandin ja Renault Trucks Finlandin toimitusjohtaja Magnus Björklund.

- Renault asiakkailla on nyt käytettävissään koko Volvo verkoston palvelut. Etäisyys lähimpään huoltopisteeseen ei ole kynnyskysymys, Björklund sanoi.

Hän muistutti, että Volvo Finland on investoinut voimakkaasti huoltoverkoston toimitiloihin, erikoistyökaluihin ja henkilöstön koulutukseen.
- Tärkeintä on kuitenkin osaava ja motivoitunut henkilöstö, joka on aina ollut koko toimintamme perusta. Sen avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme verkostomme kaikki niin myynnin, huollon rahoituksen kuin varaosalogistiikan palvelut.

Nyt tapahtunutta uuden Renault Trucks malliston lanseerausta Björklund piti historiallisena, sillä koskaan aikaisemmin ei koko mallisto ole uudistunut samanaikaisesti. Hän myös totesi, ettei nyt uudistu vain auto, vaan koko tuote- ja palvelukokonaisuus, jossa kuorma-auto nähdään entistä selvemmin kuljetusyrityksen tulosyksikkönä.

Renault Trucks T ja D malliston myynti on käynnistynyt ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille alkuvuodesta. Myöhemmin ensi vuonna mallisto täydentyy myös kevyemmän luokan D 2m jakeluautomallistolla (3,5t – 7,5t).